پرشيا بوک
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پيغام مدير :

با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامی، خوش آمدید. لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياری کنيد.

به بزرگترين مرجع دانلود کتاب، سايت پرشيا بوک خوش آمديد...

بازديد : 750
نويسنده : Admin

توضيحات :

 

 

به طور طبیعی این ترشحات روشن یا سفید هستند.در حین تخمک گذاری (حدود ۲هفت پس ازقاعدگی) ممکن است این ترشحات چسبناک و لغزنده شوند. تغییر در رنگ ومیزان ترشح همراه با سایر نشانه های  آن می تواند بیانگر این باشد که شما عفونتدارید.

 مهبل به طور طبیعی حاوی باکتری است. رشد این باکتریها کنترل شدهاست و توسط بسیاری عوامل مانند سطح اسید و هورمونها تحت تأثیر قرار می گیرد. هرچیزی این تعادل را به هم بزند، می تواند خطر عفونتها یا افزایش رشد هر یک ازباکتریهای طبیعی یامخمرهارا افزایش دهد.تحریک کننده های احتمالی موارد زیرهستند:

- استفاده از آنتی بیوتیکها

- داروهای جلوگیری از بارداری

- دوش مهبلی گرفتن

- دیابت

- حاملگی

- استرس

- زیرپوشهای تنگ یا استفاده از پارچه های صناعی

 

 

 

 

 

برای خواندن مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنيد......


ترشح مهبلی ممکن است از عفونت با موارد زیر ناشی شود:
مخمرها : که به کاندیدا نیز معروف است و نوعی قارچ که بخشی ازمیکربهای طبیعی پوست انسان است اما می تواند ایجاد عفوت نیز کند
 گاردنرلا : که نوعی باکتری است که به طور طبیعی در راههای تناسلیزنانه یافت می شود و عامل التهاب باکتریایی مهبل است.
تریکومونا : نوعی تک یاخته است (جانداری که فقط از یک سلولساخته شده است)
بیماریهای منتقله از راه جنسی : مانند سوزاک یا کلامیدیا هم میتوانند باعث ترشحات مهبلی شوند.
دیگر علل احتمالی غیر عفونی ترشحات مهبلی : شامل التهاب مهبلتحلیل رفته (التهاب مهبل که معمولاً پس از یائسگی رخ می دهد)، دیابت ، (به طورشایعی با عفونتهای عود کننده مخمری همراه است، یا تحریک ناشی از محصولات معطر مانندصابون، دوشهای مهبلی، پد یا پنبه قاعدگی است.

نشانه ها
 ممکن است متوجه تغییر رنگ ترشحات میزان یا بوی ترشحات شوید. یکترشح سفید دلمه ای که شبیه پنیر روستایی باشد علامت مشخصه عفونت مخمری است. ترشحزرد، سبز یا خاکستری معمولاً علامت عفونت تریکومونایی یا التهاب باکتریایی مهبلاست. این عفونت معمولاً با بوی غیر معمول ماهی مشخص می شود.
خارش معمولاً با عفونت مخمری همراه است، گر چه ممکن است با هر یکاز انواع عفونتها یا تحریکات همراه باشد.آستر تحریک شده مهبل که بخصوص می تواند حینارتباط جنسی خارش دار یا دردناک شود،این حالت معمولاً بر جسته ترین علامت التهابمهبل تحلیل رفته است. ترشح جدید مهبلی همراه با تب، درد شکمی یا درد هنگام ارتباطجنسی، می تواند نشانه یک عفونت منتقله از راه جنسی مانند سوزاک یا کلامیدیا باشدبه هر حال سوزاک و کلامیدیا معمولاً هیچ علامتی ایجاد نمی کنند.
تشخیص
 
در ابتداماما يا متخصص زنان سوالات متفاوتی را به منظور کمکبه تعیین دقیق علت ترشحات، شامل سوالاتی در مورد استفاده اخیر از آنتی بیوتیک،اینکه آیا متأهل هستید یا نه ( آیا شریک جنسی دارید یا خیر )، علائم یائسگی، علائمدیابت و سایر تغییراتی که اخیراً در سلامتی یا شیوه زندگی شما رخ داده است، از شمامی پرسد.
مامابا استفاده از وسیله ای به نام اسپکولوم معاینه لگنی برای شماانجام می دهد تا مستقیماً دهانه رحم رامشاهده کند
در حین معاینه لگنی، یک نمونه از ترشحات برای آزمایش در آزمایشگاهجمع آوری می شود. با بررسی ترشحات در زیر میکروسکوپ، کارشناس بهداشتی می تواندتشخیص عفونت مخمری، التهاب باکتریایی مهبل یا عفونت تریکومونایی را بلافاصله بگذاردو درمان را شروع کند. کارشناس بهداشتی بر اساس ظاهر دیواره های مهبل، می تواندالتهاب مهبل تحلیل رفته راتشخیص بدهد.
یک امتحان دستی برای تشخیص حساس بودن دهانه رحم، رحم و تخمدانهاانجام می گیرد.در طی این آزمایش، آزمایش کننده انگشت خود را وارد مهبل شما مینماید.حساسیت می تواند نشانه حضوربیماریهای منتقله از راه جنسی یا بیماریهایالتهابی لگن باشد. تشخیص سوزاک و کلامیدیا نیاز به تستهای آزمایشگاهی دارد که ممکناست چند روزی طول بکشد.
دوره مورد انتظار
 
ترشحات مهبلی ناشی از عفونت مخمری یا باکتریها بین چند روز تا یکهفته به درمان پاسخ میدهد.بیماریهای منتقله از راه جنسی نیز در عرض یک هفته باید بهدرمان آنتی بیوتیکی جواب بدهند.اگر عفونت به سمت بیماری التهابی لگن بالاتر ازناحیه مهبل گسترش یابد، ممکن است درمان طولانی تری نیاز داشته باشد.
التهاب مهبل تحلیل رفته، بهتر از همه به درمان هورمونی با کرمهایمهبلی یا درمان ماهانه جایگزینی با هورمونها پاسخ می دهد. معمولاً چند هفته طول میکشد تا این حالت از بین برود. نشانه های خفیف امکان دارد در عرض چند روز با استفادهاز مواد لغزنده کننده آبکی از بین بروند.اگر نشانه ها به وسیله تحریک ایجاد شدهاند، شناسایی ماده تحریک کننده و برداشت آن می تواند علائم را در طی یک هفته از بینببرد.
پیشگیری
 
ماما عواملی را که منجر به عفونت می شود، مانند استفاده از آنتیبیوتیکها، پوشیدن لباس زیرهای غیرپنبه ای، پوشیدن لباسهای زیر تنگ در حین ورزش،استفاده از محصولات معطرکه مخاط مهبل را تحریک می کند یا استفاده از داروهایجلوگیری از بارداری مشخص می کند.  اگر از قرصهای جلوگیری از بارداری استفاده میکنید، برای جلوگیری از عفونتهای مکرر نیازی به قطع دارو نیست. تغییر نوع هورمون یاقدرت آن می تواند برای جلوگیری از بازگشت مشکل کافی باشد.
اگر مبتلا به دیابت هستید، کنترل سطح قند خون می تواند به جلوگیریاز عفونتهای راجعه بخصوص عفونتهای مخمری کمک کند.
درمان
 
عفونتها با آنتی بیوتیک درمان می شوند.غالباً فقط یک دوز آنتیبیوتیک در ماه کافی است.به عنوان جایگزین می توانید از کرمهای آنتی بیوتیکی مهبلیخصوصاً اگر عوارض جانبی قابل توجهی از استفاده خوراکی آنتی بیوتیکها نشان می دهید،استفاده کنید. همچنین کرم مهبلی میتواند برای التهاب و یا مخاط زخمی مهبل تسکیندهنده باشد.اگر برای شما تشخیص التهاب باکتریایی مهبل گذاشته شده است، امکان داردبرایتان ا آنتی بیوتیکی به نام مترونیدازول (فلاژیل) تجویز شود. اگر پزشک شما براساس یافته های شرح حال و معاینه تان شک کند که ممکن است شما بیماری منتقله از راهجنسی داشته باشید، ممکن است قبل از آماده شدن نتایج آزمایشها برایتان به روش تزریقیو خوراکی آنتی بیوتیک شروع کند.
اگر عفونت راجعه مخمری دارید و علائم را شناسایی کرده اید، میتوانید از کرمهای ضدقارچ بدون نسخه استفاده کنید. اگر نشانه های شما بهتر نشدند، میتوانید به کارشناس بهداشتی خود مراجعه کنید تا معاینه انجام شده، و تشخیص را تأییدکرده و در مان را تغییر دهد.
التهاب مهبل تحلیل رفته می تواند با تغییرات هورمونی ایجاد شود،مثلاً بعد از بارداری یا در هنگام استفاده از قرصهای جلوگیری از بارداری بروز کندبه طور شایعتر این مشکل در طی و بعد از یائسگی ایجاد می شود.پس از یائسگی، درمانجایگزین هورمونی میتواند از راه خوراکی یا مهبلی تجویز شود. تجویز مهبلی کرم باعثمی شود در معرض سطح کمتری از هورمون قرار بگیرید. در موارد خفیف استفاده از یکلغزنده کننده می تواند کافی باشد. اگر از قرصهای جلوگیری از بارداری استفاده میکنید، تغییر نوع قرص یا قدرت آن می تواند به شما کمک کند که از التهاب مهبل تحلیلرفته خلاصی یابید.
نیازی به درمان شریک جنسی نیست مگر آنکه تشخیص داده شود که دچاربیماری منتقله از راه جنسی هستید یا مبتلا به عفونتهای مکرر میباشید و هیچ عاملمستعد کننده دیگری وجود ندارد.اگر شریک جنسی شما دچار ترشحات یا ناراحتی جدیدی درحین ادرار کردن یا ارتباط جنسی شده است، بایستی توسط یک کارشناس بهداشتی ویزیت شود.
چه وقت به کارشناس مراجعه کنیم ؟
اگر عفونت مخمری قبلی داشته اید و علائم تکرار شونده مشابهیدارید، می توانید از داروهای ضدقارچ استفاده کنید. اگر علائم شما بهبودی نمی یابدبه کارشناس مراجعه کنید. در هنگام مواجهه با هر ترشح جدیدی که با توقف استفاده ازتحریک کننده های باقوه مهبل بهبودی نمی یابند به کارشناس مراجعه کنید.اگر دچار دردشکمی یا تب در همراهی با هر ترشح جدید مهبلی شدید، باید در همانروز به کارشناسمراجعه کنید.
پیش آگهی
معمولاً حالاتی که منجر به ترشحات مهبلی می شوند در عرض چند روزبه درمان پاسخ می دهند.ممکن است چند هفته طول بکشد تا التهاب مهبل تحلیل رفته بهدرمان هورمونی پاسخ بدهد، چرا که مخاط مهبل برای تقویت شدن به زمان نیاز دارد.گاهیعفونت بر می گردد در این صورت کارشناس بهداشتی ممکن است، دوره درمانی موثرتری راشروع کند، راههای برای خود درمانی در خانه را پیشنهاد کند یا به شما کمک کند که عللبالقوه عفونت را حذف کنید.

:: موضوعات مرتبط: خانواده , دانستی های زناشویی ,
:: برچسب‌ها: ترشحات مهبل چیست؟ , مهبل , ترشحات , ترشحات مهبل , ترشحات مهبل چیست؟ آیا ترشحات مهبل طبیعی است؟ , آیا ترشحات مهبل طبیعی است؟ ,



مطالب مرتبط با اين پست



میتوانيد نظر خود را بنويسيد

نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
کد امنیتی :
کد امنیتی
رفرش