پرشيا بوک
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پيغام مدير :

با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامی، خوش آمدید. لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياری کنيد.

به بزرگترين مرجع دانلود کتاب، سايت پرشيا بوک خوش آمديد...

بازديد : 793
نويسنده : Admin

 توضيحات :

 

 نقد و بررسی فیلم Hercules

 

هرکول : Hercules

کارگردان : Brett Ratner

نویسنده : Ryan Condal ، Evan Spiliotopoulos

بازیگران :

Dwayne Johnson…Hercules

Ian McShane…Amphiaraus

John Hurt…Lord Cotys

Rufus Sewell…Autolycus

Ingrid Bolsø Berdal…Atalanta

و…

ژانر : اکشن

رده سنی : PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 98 دقیقه

منبع : مووی مگ

برای خواندن نقدر به ادامه مطلب مراجعه کنید.....

ساختن دو فیلم در عرض کمتر از یکسال درباره شخصیت افسانه ای هرکول یکی از اتفاقات جالب دنیای سینما بود که در سال 2013 هیجان بسیاری برای طرفداران این سری از داستانهای یونانی بوجود آورد. طرفداران شخصیت هرکول  منتظر بودند که داستان حماسی با مجموعه ای از هیولاهای بی شاخ و دم را در اثری تمام بلاک باستری مشاهده کننده و حسرت تمام سالهای ” بی CGI بودن ” هرکول را به انتها برسانند. اولین فیلم از دو فیلم درباره هرکول، « افسانه هرکول » نام داشت که شش ماه و نیم پیش بر پرده سینماها رفت و به حدی ضعیف و ناامید کننده بود که از همان زمان حساسیت ها بر روی اکران فیلم دوم که بی ارتباط به « افسانه هرکول » به کارگردانی رنی هارلین بود، زیاد شد. در واقع ضعفهای بی شمار « افسانه هرکول » به شدت باعث نگرانی تهیه کنندگان فیلم « هرکول » که بر خلاف « افسانه هرکول » ، ستاره ای به نام دواین جانسون را در نقش اصلی فیلمشان داشتند شده بود. با اینحال « هرکول » در روز 25 جولای 2014 اکران شد، در هفته ای که رقیب قدرتمندی در سینماهای آمریکا به به روی پرده سینماها نرفته و تهیه کنندگان « هرکول » امیدوارند که بتوانند فروش مناسبی را در گیشه های سینما شاهد باشند.

فیلم با مقدمه ای آشنا برای معرفی هرکول آغاز می شود. مقدمه ای که بارها شنیده ایم و درباره اش خوانده ایم و آن اینکه شخصِ زئوس تصمیم می گیرد رابطه ای نامشروع با یک انسان داشته باشنقد و بررسی فیلم Herculesد و نتیجه اش ” هرکول ” می شود و سپس همسر زئوس یعنی هِرا تصمیم به قتل هرکول به وسیله مار می گیرد اما همه مارها مفلوک می شوند و… پس از این مقدمه با ما هرکول ( دواین جانسون ) مواجه می شویم که پس از پشت سر گذاشتن بسیاری از مراحل سخت زندگی که محکوم به گذراندن آنها بوده، اینک روزهای زندگی اش را به یونان گردی و انجام ماموریت هایی که در ازای انجام آن پول دریافت می کند می گذراند. هرکول که تنومند و باهوش در امر مبارزه به نظر می رسد، توسط شاهزاده ارگنیا ( ربکا فرگوسن ) پیشنهاد قابل توجهی دریافت می کند تا از شاه ( جان هارت ) در مقابل جنگی که بزودی رخ خواهد داد حفاظت کند و دشمن را از میان ببرد. اما قبول این پیشنهاد دردسرهایی را برای هرکول و تیمش به همراه دارد که …

« هرکول » برت راتنر اگرچه در حد و اندازه های « افسانه هرکول » فاجعه نیست، اما مشکلات بسیار زیادی در خود دارد که باعث می شود نتوان از این اثر پر هزینه هالیوودی در قامت یک اکشن پر هیجان لذت برد. اولین مشکل بزرگ فیلم نحوه روایت داستان است که به نظر می رسد بسیار با عجله نوشته شده و تمرکز بر روی لایه های مختلف فیلمنامه علناً وجود خارجی ندارد.

« هرکول » داستانی جذاب متعلق به یونانیان می باشد که از حیث جزئیات و شخصیت ها، یکی از جذاب ترین داستانهای افسانه ای تاریخ ادبیات به شمار می رود اما در فیلم « هرکول » به طرز شگفت انگیزی این ویژگی مثبت به تمسخر گرفته شده و تمام شخصیت پردازی ها و جذابیت های داستان جای خودش را به دیالوگ های سنقد و بررسی فیلم Herculesطحی و عامیانه آثار اکشن هالیوودی داده که می تواند باعث ناامیدی بسیاری از طرفداران فیلم شود.البته اعضای تیم هرکول در این فیلم بهرحال شخصیت های بامزه ای هستند و می توانند که تماشاگر را سرگرم کنند اما نباید انتظار چندانی از فیلمنامه « هرکول » داشته باشید چراکه قرار نیست در بخش روایت داستان و کیفیت دیالوگ ها به توفیقی برسد.

البته ویژگی مثبتی که می توان برای « هرکول » قائل شد این است که برت راتنر را در مقام کارگردان به خود می بیند که همواره در آثارش توانسته ارتباط میان شخصیت های داستانش را قابل قبول از آب درآورد و در اینجا هم علی رغم اینکه فیلمنامه « هرکول » پتانسیلی برای تعامل شخصیت ها با یکدیگر نداشته و اصولاً اثری هم نیست که نیازی به این تعامل داشته باشد، اما خوشبختانه شخصیت های مکمل فیلم در کنار هم علی رغم تمام ضعف های پرداختی، باورپذیر هستند و گاهاً لحظات خوشایند و مفرحی را برای تماشاگر رقم می زنند.

اما مهمترین بخش فیلم که اکشن و جلوه های ویژه می باشد، فاقد کیفیت لازم است و ناامید کننده تر از آنچه که می شد انتظارش را داشت، ظاهر شده است. کیفیت های CGI به کار رفته در خلق دشمنان هرکول تعریف چندانی ندارد. متاسفانه فیلم حتی در بخش هایی که نیازمند توجه بیشتری به جلوه های ویژه بوده ( مانند صحنه های شلاقی آتشین ) ، با CGI بسیار بدی این لحظات را به تصویر کشیده کهنقد و بررسی فیلم Hercules عجیب به نظر می رسد. در بخش کارگردانی صحنه های اکشن نیز « هرکول » نمره قبولی را نمی گیرد چراکه اغلب این سکانس ها تکراری و بی برنامه هستند و خلاقیت در اجرای آنها به کار نرفته است. شاید انتظار این می رفت که « هرکول » بتواند خالق مبارزاتی حماسی باشد و بودجه تقریبا 100 میلیون دلاری فیلم هم بتواند تجسمی شایسته به این باور ببخشد اما در اجرا، « هرکول » در بخش اکشن مغلطه ای بی برنامه از مبارزه های پر هزینه است که جذابیت خاصی ندارند.

دواین جانسون در نقش هرکول پذیرفتنی است و حداقل از جایگاه فیزیکی می تواند انتخاب بسیار خوبی برای این شخصیت بوده باشد. اما متاسفانه فیلمنامه ضعیف « هرکول » مخصوصاً در بخش درام، باعث شده تا دواین جانسون نتواند در لحظاتی که شمشیر به دست ندارد و در حال کتک زدن افراد نیست، حرف چندانی برای گفتن داشته باشد. از میان بازیگران مکمل فیلم نیز ایان مک شین حضور موثرتری به نسبت دیگران داشته است و ربکا فرگوسن و جان هارت نیز حضور کم فروغی را در « هرکول » تجربه کرده اند.

« هرکول » در مجموع اثری ناامید کننده به شمار می رود که البته در مقایسه با « افسانه هرکول » از سطح بسیار بالاتری برخوردار می باشد. حضور دواین جانسون و اکشن بی توقف فیلم شاید بتواند تماشاگران سینما را تا حد زیادی هیجان زده کند اما « هرکول » بهرحال ابدا در حد یک بلاک باستر هالیوودی به شمار نمی رود و در بهترین حالت ممکن یک اثر اکشن متوسط است که شاید بتواند طرفداران دواین جانسون را به وجد بیاورد.

دانلود فیلم  Hercules از سایت تاینی موویز


:: موضوعات مرتبط: نقد و بررسی , فیلم و سریال ,
:: برچسب‌ها: نقد و بررسی فیلم Hercules , دانلود فیلم Hercules , فیلم Hercules , فیلم , نقد و بررسی فیلم , نقد و بررسی ,



مطالب مرتبط با اين پست
‎تحلیل و بررسی فیلم های هفته‌ی اخیر – لگوها جان ویک را شکست دادند
تحلیل و بررسی فیلم های هفته‌ی اخیر – پایان دلسرد رزیدنت اویل
لیست کامل نامزد های اسکار 2017
تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر – برتری وحشت اسپلیت بر اکشن سه ایکس
‎تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر - ریاضی دانان ناسا از جنگ ستارگان پیشی گرفتند
تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر - روگ وان همچنان ستاره‌ی باکس آفیس در سال نو
تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر - باکس آفیس پر ستاره کریسمس در دستان جنگ ستارگان
محبوب‌ترین فیلم‌های 2016 از نگاه IMDb اعلام شد
‎تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر – تماشاچیان در تسخیر نیروی جنگ ستارگان
دانلود مجله الکترونیکی گیمفا شماره چهاردهم
دانلود مجله الکترونیکی گیمفا شماره سیزدهم
تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر – باکس آفیس همچنان در دستان موانا
‎تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر – درخشش دوباره‌ی دیزنی با موانا
تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر – درخشش موجودات شگفت‌انگیز
تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر – نبض باکس آفیس در دست دکتر استرنج



میتوانيد نظر خود را بنويسيد

نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
کد امنیتی :
کد امنیتی
رفرش