پرشيا بوک
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پيغام مدير :

با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامی، خوش آمدید. لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياری کنيد.

به بزرگترين مرجع دانلود کتاب، سايت پرشيا بوک خوش آمديد...

بازديد : 529
نويسنده : Admin

توضيحات :

 

جشنواره فیلم ونیز 2016: شیر طلایی به "زنی که رفت" از فیلیپین رسید

هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز از سی‌ویکم آگوست تا دهم سپتامبر برگزار شد و بزرگان سینما آغاز فصل هزار رنگ پاییز را با مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره در شهر باستانی ونیز ایتالیا جشن گرفتند.
شب گذشته هیئت داوران جشنواره به سردبیری "سم مندس" برندگان جوایز را معرفی کردند و با وجود بزرگانی چون امیر کوستوریکا، ویم وندرز و ترنس مالیک، برای نخستین بار یک فیلم از فیلیپین موفق به کسب شیر طلایی ونیز شد. این سومین سال پیاپی است که شیر طلایی به نماینده‌ی کشوری می‌رسد که پیش از آن به این افتخار نرسیده است.

 

 

 

برای خواندن مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید..........


 

جشنواره فیلم ونیز 2016: شیر طلایی به "زنی که رفت" از فیلیپین رسید

نام این فیلم فیلیپینی برنده‌ی شیر طلایی "زنی که رفت" به کارگردانی لاو دیاز است که چارو سانتوس، مایکل دو مسا و جان لوید کروز در آن هنرنمایی کرده اند.

 

جشنواره فیلم ونیز 2016: شیر طلایی به "زنی که رفت" از فیلیپین رسید

جایزه‌ی بزرگ هیئت داوران به فیلم نوآر "حیوانات شب‌زی" به کارگردانی تام فورد رسید. این فیلم اقتباسی است از رمان "تونی و سوزان" به قلم آستین رایت و در آن جیک جیلنهال، ایمی آدامز، آرون تایلرجانسون و مایکل شنون ایفای نقش کرده‌اند. حرفه‌ی اصلی تام فورد طراحی لباس است و این دومین فیلم او پس از "یک مرد مجرد" با بازی کالین فرث و جولیان مور است.

 

جشنواره فیلم ونیز 2016: شیر طلایی به "زنی که رفت" از فیلیپین رسید

جایزه‌ی ویژه‌ی این جشنواره نیز به آنا لیلی امیرپور کارگردان ایرانی‌آمریکایی برای فیلم "گروه بد" رسید. این فیلم دومین اثر امیرپور است. پیش از این امیرپور موفق شد با کارگردانی فیلم ترسناک "دختری در شب تنها به خانه می‌رود‎‎" نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند. نکته جالب در مورد این فیلم آن است که نخستین فیلم خوناشام به شمار می‌رود که به زبان فارسی ساخته شده است.

 

جشنواره فیلم ونیز 2016: شیر طلایی به "زنی که رفت" از فیلیپین رسید

شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی بصورت مشترک به آمات اسکالانته برای فیلم "منطقه‌ی وحشی" و آندری کونچالوفسکی برای فیلم "بهشت" رسید. پیش از این آمات اسکالانته سال 2013 برای فیلم "هلی" نیز موفق به کسب جایزه‌ی بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم کن شده بود. آندری کونچالوفسکی هفتادونه ساله که در ایران بیش‌تر با فیلم حماسی "اودیسه" که بارها از شبکه‌ی دو سیما پخش شده شناخته می‌شود برای پنجمین بار در جشنواره‌ی فیلم ونیز حاضر شده بود و برای دومین بار جایزه‌ی بهترین کارگردانی را بدست آورده است اما همچنان در حسرت شیر طلایی باقی خواهد ماند. او پیش از این چهار بار نیز نامزد نخل طلایی کن و یک بار نامزد خرس طلایی برلین شده که در هیچ‌کدام موفق به کسب جایزه نشده است.

 

جشنواره فیلم ونیز 2016: شیر طلایی به "زنی که رفت" از فیلیپین رسید

بازی درخشان اما استون در فیلم "لا لا لند" به کارگردانی دیمین چزل برای او جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را به همراه داشت و نام این بازیگر جوان آمریکایی در کنار ستارگان بزرگ سینما چون اینگرید برگمن، سوفیا لورن، کیت بلانچت و جولیان مور نوشت.

 

جشنواره فیلم ونیز 2016: شیر طلایی به "زنی که رفت" از فیلیپین رسید

جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد نیز به اسکار مارتینز برای بازی در فیلم "شهروند برجسته" به کارگردانی گاستون دوپرات و ماریانو کوهن رسید. گفتنی است این بازیگر شصت‌وهفت ساله‌ی آرژانتینی پیش از این جایزه‌ی بین‌المللی معتبری به دست نیاورده بود.

 

جشنواره فیلم ونیز 2016: شیر طلایی به "زنی که رفت" از فیلیپین رسید

نوح اوپن‌هایم برای نوشتن فیلم‌نامه‌ی "جکی" موفق شد جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه را بدست آورد. "جکی" با بازی ناتالی پورتمن، گرتا گرویگ و پیتر سارسگارد که پابلو لارائین کارگردانی آن را بر عهده داشته است داستان زندگی جکی کندی و زمانی که او به عنوان بانوی اول ایالات متحده در کاخ سفید به سر می‌برد و همچنین ماجرای ترور همسرش جان اف. کندی را در نوامبر سال ۱۹۶۳، در شهر دالاس تگزاس دنبال می‌کند.


:: موضوعات مرتبط: فیلم و سریال , اخبار سینما , نقد و بررسی , فیلم و سریال ,
:: برچسب‌ها: جشنواره فیلم ونیز 2016 , فیلم ونیز 2016 , ونیز 2016 , ونیز , جشنواره فیلم ونیز , شیر طلایی به "زنی که رفت" از فیلیپین رسید ,



مطالب مرتبط با اين پست
استخراج زیرنویس فارسی هاردساب شده
دانلود تریلر جدید فصل 7 سریال Game of Thrones
‎تحلیل و بررسی فیلم های هفته‌ی اخیر – لگوها جان ویک را شکست دادند
تحلیل و بررسی فیلم های هفته‌ی اخیر – پایان دلسرد رزیدنت اویل
لیست کامل نامزد های اسکار 2017
تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر – برتری وحشت اسپلیت بر اکشن سه ایکس
دانلود دومین تریلر فصل 5 سریال فرار از زندان
‎تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر - ریاضی دانان ناسا از جنگ ستارگان پیشی گرفتند
تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر - روگ وان همچنان ستاره‌ی باکس آفیس در سال نو
تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر - باکس آفیس پر ستاره کریسمس در دستان جنگ ستارگان
محبوب‌ترین فیلم‌های 2016 از نگاه IMDb اعلام شد
‎تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر – تماشاچیان در تسخیر نیروی جنگ ستارگان
رکورد شکنی پربیننده ترین تریلر برای فیلم The Fate of the Furious ثبت شد
دانلود تریلر فیلم (The Fate of the Furious (2017
تحلیل و بررسی فیلم های برتر هفته‌ی اخیر – باکس آفیس همچنان در دستان موانا



میتوانيد نظر خود را بنويسيد

نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
کد امنیتی :
کد امنیتی
رفرش