مطالب پر بازدید

دانلود کتاب آموزش مسائل جنسی تصویری بازدید : 142403
دانلود رمان کامل هری پاتر1-7 (Harry Potter) بازدید : 29789
دانلود رمان کامل ناهمتا (Divergent) بازدید : 22137
دانلود کتاب حل المسائل ریاضی کلاس هفتم بازدید : 10805
دانلود مجله جی ام لیست ۲۰۱۴ ( لیست بازی ها و فیلم های ۲۰۱۴ ) بازدید : 10665
آموزش شیمی 3 به صورت تصویری بازدید : 8273
دانلود کامل ترین مجموعه ترفند های فتوشاپ 1-5 بازدید : 7311
دانلود کتاب جغرافیا سال دوم دبیرستان بازدید : 7281
دانلود آموزش گام به گام کتاب عربی سوم دبیرستان بازدید : 6565
دانلود مجله الکترونیکی گیمفا شماره دهم بازدید : 6393
دانلود کتاب The New Bridging the Gap بازدید : 6299
دانلود قرآن صوتی بیان نسخه 1.6 برای اندروید + ترجمه و تفسیر صوتی + دیتا بازدید : 5995
نقد و بررسی اختصاصی فیلم Interstellar بازدید : 5459
دانلود فیلم بزرگسالان آموزش روابط جنسی و زناشویی ۱۸+ بازدید : 4983
دانلود فایل صوتی قرائت متن ادبیات فارسی سوم دبیرستان ( تجربی ) بازدید : 4639
دانلود کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان بازدید : 4369
دانلود نمونه سوالات نهایی سال سوم تجربی بازدید : 4301
دانلود رمان سه گانه ناهمتا (Divergent) بازدید : 4273
دانلود کتاب زبان فارسی سال اول دبیرستان بازدید : 3987
دانلود تریلر جدید فصل 7 سریال Game of Thrones بازدید : 3715

نویسندگان وبلاگ

بهترین ها

لینک دوستان

درباره ما


دانلود زیرنویس ، زیرنویس ، زیرنویس فارسی ، زیرنویس فیلم ، زیرنویس سریال ، دانلود صوت دوبله ، دانلود فیلم دوبله فارسی ، فیلم ، سریال ، کتابخانه،انواع کتاب، پرشیابوک ،پزشکی ، کتاب ، رمان، نقد و بررسی فیلم ، علوم غریبه ، کتابخانه،انواع کتاب،متفاوت ترین وب سایت ، پزشکی ، تاریخی،سیاسی ، مذهبی ، آشپزی ، زندگینامه ، علوم غریبه| کتاب,کنکور,فیلم آموزشی,نقد و بررسی,فیلم و سریال
بازدید : 422 Admin
-

توضيحات :

 

با این ۶ روش حافظه خود را تقویت کنید

۱- تفکر و تعمق کنید تا حافظه فعالتان بهتر شود.

 

حافظه فعال تقریبا شبیه دفترچه یادداشت مغز شماست، جایی که اطلاعات جدید موقتا نگهداری می شوند.  هنگامی که نام کسی یا آدرسی که می خواهید بروید را می شنوید این اطلاعات را در حافظه فعالتان نگه می دارید تا اینکه کارتان با این اطلاعات تمام شود. اگر این اطلاعات بیشتر از این برایتان استفاده ای نداشته باشد مغزتان اجازه می دهد به کل پاک شوند. اما اگر استفاده داشته باشند، به حافظه بلند مدت سپرده می شوند. آنجا می توانند تقویت شده و بعدا به یاد آورده شوند.

 

 

 

 

برای خواندن مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنيد......


حافظه فعال چیزی است که هر روز استفاده می کنیم، پس اگر قویتر باشد، زندگی روزانه ما را خیلی راحت تر می کند. در اکثر بالغین این حافظه در حدود حداکثر ۷ مورد را می تواند در خود نگه دارد. اگر شما از ظرفیت حداکثری حافظه تان استفاده به طور کامل استفاده نمی کنید مدیتیشن می تواند آن را تقویت کند.

تحقیقات نشان داده است که شرکت کنندگانی که قبلا هیچ تجربه ای در مدیتیشن تمرکز حواس نداشتند، تنها در ۸ هفته توانستند حافظه فعالشان را بهبود ببخشند. مدیتیشن با قدرت خود به ما کمک می کند تمرکز کنیم، همچنین پس از ۲ هفته اثرات مثبت اثبات شده ای روی نمرات آزمون های استاندارد و حافظه فعال داشته است.

چرا مدیتیشین برای حافظه مفید است؟ درطول مدیتیشن مغز شما در پردازش اطلاعات مانند حالت عادی فعال نیست.

بنابر این در این زمان استراحت کوتاهی به مغز شما داده می شود که ذهن خود را خالی کنید. در این حالت نه تنها استرس کمتری را احساس خواهید کرد بلکه چیزهای بیشتری هم به یاد می آورید.

 

با این ۶ روش حافظه خود را تقویت کنید

2- برای بهبود تثبیت حافظه قهوه بنوشید.


گفته می شود اگر قبل از یادگیری یک موضوع جدید کافئین مصرف کنید حافظه تان بهبود پیدا می کند، البته این موضوع قابل بحث است. بسیاری از تحقیقات اثرات ناچیزی از مصرف کافئین قبل از ایجاد حافظه جدید یافته اند.

اگرچه یکی از مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف یک قرص کافئین بعد از یادگیری یک موضوع، حافظه ی بازیابی را تا ۲۴ ساعت بعد بهبود می بخشد. شرکت کنندگان در این تحقیق تعدادی تصویر را به حافظه سپردند و سپس با دیدن همان تصاویر، تصاویر مشابه و تصاویر کاملا متفاوت آزمایش شدند.


آن ها باید تصاویری را پیدا می کردند که قبلا دیده بودند. این فرآیند که جداسازی الگو نامیده می شود، بر طبق گفته محققان بازتابی از “سطح عمیق تر ماندگاری حافظه” است.

در این مطالعه تمرکز محققان روی اثرات کافئین در تثبیت حافظه بود: فرآیند تقویت حافظه ای که ایجاد کرده ایم. و به همین خاطر آن ها به اثرات مثبت بیشتر مصرف کافئین بعد از یادگیری بیش از پیش اعتقاد پیدا کردند.

 

بنابراین فقط صبح ها برای شروع روزتان قهوه نخورید— یک قهوه کوچک در طول روز می تواند به بهتر نگه داشتن چیز هایی که یاد می گیرید در ذهنتان کمک کند.

 

با این ۶ روش حافظه خود را تقویت کنید

 

3- برای بهتر شدن حافظه بلند مدت، انواع توت ها را بخورید.

 

تحقیقات نشان می دهد که خوردن توت ها می تواند با کاهش حافظه مبارزه کند. یک بررسی از دانشگاه Reading  و مدرسه Peninsula Medical  دریافته که یک رژیم غذایی عادی با مکمل بلو بری به مدت ۱۲ هفته در انجام وظایف حافظه تاثیر بسزایی دارد. اثرات بعد از تنها ۳ هفته شروع شدند و در طول مدت بررسی ادامه یافتند.

 

یک مطالعه ی بلند مدت روی حافظه پرستاران خانمی که بالای ۷۰ سال سن داشتند نشان داد آن هایی که به صور منظم حداقل دو وعده در هفته از توت فرنگی یا بلوبری استفاده می کنند کاهش حافظه شان به طور نسبی کمتر بوده است. (اگر چه اثرات توت فرنگی ها قابل تردید است، چرا که این مطالعه توسط کمیسیون توت فرنگی کالیفرنیا انجام گرفته بود  و مطالعه دیگری که در همین زمینه صورت گرفته می گوید که برای دیدن اثران توت فرنگی باید تقریبا روزی ۱۰پاوند یا ۵کیلو توت فرنگی بخورید.)

در این زمینه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما دانشمندان کم کم به درک چگونگی اثر گذاری انواع توت ها روی مغز نزدیکتر می شوند. بلوبری به طور خاص برای داشتن مقدار زیادی زردینه یا فلاوانوید شناخته شده است، که به نظر می رسد ارتباطات موجود در مغز را تقویت می کند. آن ها روی حافظه بلند مدت اثرات مثبتی خواهند داشت.

 

 

با این ۶ روش حافظه خود را تقویت کنید

 

4- برای بهبود بازیابی حافظه ورزش کنید.

 

مطالعه روی مغز موش ها و انسان ها نشان داده است که تمرینات منظم می توانند بازیابی حافظه را بهبود ببخشند. ثابت شده است که تناسب اندام در افراد مسن به کند شدن روند کاهش حافظه کمک می کند آن هم بدون ورزش های ممتد و منظم. مطالعات نشان می دهند که ورزش منظم به طور خاص می تواند حافظه مکانی را بهبود ببخشد، بنابراین شاید برای همه ی انواع بازیابی های حافظه  مفید نباشد.

 

البته فواید ورزش بی شمار هستند، در مورد مغز اثبات شده است که ورزش منظم منجر به بهبود توانایی های شناختی در کنار حافظه می شود. پس اگر به دنبال راهی برای داشتن ذهنی تیز هستید، باید بگوییم که قدم زدن پاسخ شماست.

 

۵- آدامس بجوید تا حافظه تان را تقویت کنید.

 

روش آسان دیگیری که می تواند حافظه شمارا بهبود ببخشد، جویدن آدامس هنگام یادگیری چیزهای جدید است. در این زمینه تحقیقات ضد و نقیضی وجود دارد، ولی مطالعه ای در سال گذشته منتشر شد که نشان می داد شرکت کنندگانی که در طول یادگیریشان آدامس می جویدند،در بازیابی حافظه دقیق تر بودند و زمان واکنش بهتری داشتند.

 

یکی از دلایلی که جویدن آدامس می تواند روی بازیابی شما اثر داشته باشد، این است که جویدن آدامس فعالیت هیپوکامپ (اسبک) را افزایش می دهد، هیپوکامپ منطقه مهمی از مغز می باشد که به حافظه مربوط است. ( هرچند هنوز مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد.)

نظریه دیگر روی افزایش اکسیژن دریافتی و چگونگی توانایی بهبود تمرکز و توجه از طریق جویدن آدامس تمرکز می کند، این ها کمک می کنند که مغز هنگام یادگیری چیزهای جدید، ارتباط های قوی تری ایجاد کند. مطالعه ای وجود دارد که نشان می دهد شرکت کنندگانی که در طول یادگیری و تست حافظه آدامس می جویدند، سطوح ضربان قلب بالاتری دارند، فاکتوری که موجب افزایش اکسیژن دریافتی توسط مغز می شود.

 

۶- بیشتر بخوابید تا حافظه تان تثبیت شود.

 

دلایل اثبات شده ای وجود دارند که نشان می دهند خواب یکی از مهمترین عناصر در داشتن یک حافظه خوب است. از آنجایی که بیشترین مقدار تثبیت حافظه در خواب صورت می گیرد، مشخص می شود که مغز ما بدون داشتن خواب کافی برای تثبیت حافظه مان به دردسر می افتد.

 

 


مطالب مرتبط :

نظرات

نظرات وبلاگ
نام شما :
آدرس وب سایت :
پست الکترونیک :
ایمیل * (برای عموم نمایش داده نخواهد شد)
پیام شما :
شکلک ها :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
:
نظر خصوصی
کد امنیتی :
:

ورود به سایت

نام کاربری:
رمز عبور :

موضوعات

» آشپزی
» کتاب های صوتی
» تاریخی
» دفاع مقدس
» زبان خارجه
» لغات
» گرامر
» رایتینگ
» ریدینگ
» مکالمه
» دیکشنری
» کودکان
» داستان
» اسپیکینگ
» آموزشی
» رمان
» صوتی
» طنز و سرگرمی
» فرهنگی و اجتماعی
» نجوم و اخترشناسی
» مذهبی
» زرتشت
» ادیان دیگر
» نرم افزار
» اشعار و ادبیات
» دیوان اشعار
» شعر کودکان
» اشعار طنز
» اشعار مذهبی
» دیوان اشعار
» جغرافیایی
» روانشناسی
» زندگینامه
» کتابهای صوتی
» علوم غریبه
» جن
» متافیزیک
» فلسفی
» نقد و بررسی
» بازی
» فیلم و سریال
» فیلم و سریال
» زیرنویس فیلم
» زیرنویس سریال
» تریلر
» صوت دوبله فارسی
» پشت صحنه
» مستند
» اخبار سینما
» موبایل
» کتاب الکترونیکی موبایل
» راهنمای موبایل
» برنامه نویسی موبایل
» اپلیکیشن کاربردی
» اقتصادی
» بازاریابی
» بازرگانی
» بورس
» کتابهای صوتی
» حقوقی
» رمان و داستان
» داستان
» رمان
» رمان زبان اصلی
» سیاسی
» علمی و هنری
» پزشکی
» کلیات طب اسلامی
» نمایشنامه و فیلمنامه
» مهندسی الکترونیک
» برنامه ریزی و مدیریت
» خانواده
» دانستی های زناشویی
» سبک زندگی
» رياضيات و حسابداري
» شيمي و پترو شيمي
» عمومي و متفرقه
» ورزشي
» محيط زيست
» مهندسي برق
» مهندسی مکانیک
» مهندسي کشاورزي
» کامپيوتر و اينترنت
» آموزش اینترنت
» آموزش نرم افزار
» آموزش کامپيوتر
» برنامه نويسي
» برنامه نويسي وب
» تجارت الکترونيک
» ترفند
» دانشگاهي
» سخت افزاري
» شبکه
» طراحي و گرافيک
» وب مستر
» هک و امنيت اطلاعات
» درسی
» دوره ابتدایی
» دوره اول متوسطه جدید
» دهم
» یازدهم
» دوازدهم
» نرم افزار آموزشی
» اول دبیرستان
» دوم دبیرستان
» سوم دبیرستان
» پیش دانشگاهی+کنکوری ها
» راهنمای تدریس
» دانشگاه
» نمونه سوالات استخدامی
» مجلات
» PC Magazine
» PC World
» Photoshop Creative
» برنامه نویسان
» ماهنامه درگاه کیهان
» ماهنامه سخت افزار
» ماهنامه صفر و یک
» ماهنامه گرافیک نو
» ماهنامه گرافیکی بوم
» مجله آشیانه
» مجله الکترونیکی نت مگ
» مجله الکترونیکی گاما
» مجله دانش
» مجله سلامت
» مجله گیمفا
» سینما
» چت روم

آرشیو

» 1399
» 1398
» 1397
» 1396
» 1395
» 1394
» 1393

پیوندهای روزانه

آمار سایت

افراد آنلاین : 4
بازدید امروز : 171
بازدید دیروز : 401
هفته گذشته : 572
ماه گذشته : 2456
سال گذشته : 150157
کل بازدید : 5735757
کل مطالب : 1453
نظرات : 821
تعداد اعضا : 3618
امروز : سه شنبه 14 تیر 1401
 

Theme Design By Tem98.Ir