پرشيا بوک
شنبه 25 فروردین 1403
پيغام مدير :

با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامی، خوش آمدید. لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياری کنيد.

به بزرگترين مرجع دانلود کتاب، سايت پرشيا بوک خوش آمديد...

بازديد : 468
نويسنده : Admin

توضيحات :

 

روش های کاهش اضطراب امتحان

روش های کاهش اضطراب امتحان

با توجه به تاثیر مخربی که اضطراب امتحان در نظام آموزشی به جا می گذارد ، لزوم کمک رسانی به منظور جلوگیری ازافت تحصیلی احساس می شود که ما به برخی از روش های در مانی و یاریگر در این حیطه اشاره می کنیم.

 

 

 

 

برای خواندن مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنيد......


رهنمودهای مؤثر :

 

درطول سال با انتخاب صحیح هدف و برنامه متناسب باتوان خود تلاش را با توکل به خدا و امیدواری شروع کنید.

دربرنامه ریزی به استعداد و میزان تلاش خود توجه کنید .

هدف خود راواقع بینانه انتخاب کنید.

به روش های صحیح مطالعه توجه کنید.

-به طول مدت تمرکز خود توجه کنید . مراحل تقویت حافظه وبه یاد آوردن بهتر مطالب را یاد بگیرید.نقاط ضعف رابیابید و از کمک های تحصیلی ، آموزشی استفاده مطلوب ببرید.

خود را با دیگران مقایسه نکنید .

اشتغال بیش از حد فکر به قبول شدن و نشدن وقت، وانرژی روانی شما راکاهش می دهد .

 

چنانکه سال های قبل ، کنکور داده وموفق نشده اید ، به جای مرور شکست سال های قبل به دلایل شکست توجه کنید. رشته امتحانی محل و موقعیت امتحان ، موقعیت عاطفی ، هیجانی خود وخانواده ، نحوه برنامه ریزی و مطالعه .... را ارزیابی کنید.

ازتعمیم دادن نادرست اجتناب بورزید .

به ضمیر ناخودآگاه خود دستور و برنامه « موفقیت » بدهید و شکست رابرای خود برنامه ریزی نکنید .

دلایل موفقیت دیگران را بررسی کنید.

به خود بگویید : « چرا به مسئله پذیرفته شدن در کنکور این قدر فکر می کنم ؟ » و راه حل های دیگر برای موفقیت در سایر سطوح را بررسی کنید.

به تغذیه واستراحت کافی و سلامت جسمانی خود توجه کنید .

  میزان تلاش، آمادگی و آرامش خود را واقع بینانه بررسی کنید.

به میزان مطالعات دیگران توجه نکنید . تفاوت های فردی مطرح هستند.

 

رهنمودهایی برای کنکوری که پیش رو دارید :

 

روز قبل ازامتحان ، ازمطالعه و مرور دروس خودداری کنید . مرور روز قبل ، اضطراب آور است .

مکان امتحان را از نزدیک ببینید .

چنانچه تجربه قبلی ازکنکور دارید ، محل و شرایط قبلی رابررسی کنید.

 موقعیت مشابه را در ذهن تصورکنید وسعی کنید با روش آرامش عضلانی خود را آرام کنید.

اگر اضطراب شما بیش ازحد است و نیاز به حمایت های دارویی دارید ، اقدام کنید.

روز قبل ازامتحان مواد انرژی بخش مانند شیر، خرما و... استفاده کنید.

بدانید شما که تلاشتان را انجام داده اید، نتیجه مطلوب عایدتان می گردد .

خود را در حالی که راحت نشسته اید و به سوالات پاسخ می دهید ، تصور کنید واحساس خود را پس ازاینکه موفق شده اید ،ببینید .

به خود آرامش دهید و مثبت بیندیشید ، با نام خدا جلسه راشروع کنید و به او توکل کنید

قبل ازشروع جلسه ، ازپرسش و پاسخ درسی به هرشکل خودداری کنید.

هنگام پاسخگویی ، فقط به پاسخ دادن توجه کنید، توجه خود را به شرایط محیطی کاهش دهید.


:: موضوعات مرتبط: درسی , پیش دانشگاهی+کنکوری ها ,
:: برچسب‌ها: روش های کاهش اضطراب امتحان , اضطراب امتحان , کاهش اضطراب امتحان , روش های کاهش اضطراب , اضطراب ,



مطالب مرتبط با اين پست



میتوانيد نظر خود را بنويسيد

نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
کد امنیتی :
کد امنیتی
رفرش