پرشيا بوک
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پيغام مدير :

با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامی، خوش آمدید. لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياری کنيد.

به بزرگترين مرجع دانلود کتاب، سايت پرشيا بوک خوش آمديد...

بازديد : 456
نويسنده : Admin

توضيحات :

 

به كنكور نزديك شديم! چه بايد كرد؟

 

 

 

 

 

 

برای خواندن مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنيد......


به كنكور نزديك شديم! چه بايد كرد؟

•  در اواخر خرداد فرصت مطالعه عمقي دروس به پايان رسيده و دانش آموز چه رسيده باشد دوره كند و يا خير بايد به حل زمان بندي شده نمونه سئوالات كنكور هاي سنوات قبل بپردازيد.اگر دانش آموز بنا به دلايلي فرصت دوره را از دست داده باشد خود پاسخ تشريحي سئوالات سنوات قبل نوعي دوره به شمار خواهد آمد.پس بهتر است نكات را در تست به خاطر سپرد .
• 
 حدود 40% تا 60% سئوال ها تكرار سنوات قبل مي باشد پس آشنايي و حتي حفظ موضوعي نمونه واجب است .
• 
 مضطرب نباشيد موقعيت شما در ميان رقبايتان از هم اكنون تا حدود 80% مشخص شده است .
• 
 فكر نكنيد چه مباحثي را نخوانده ايد و يا بلد نيستيد، مطمئن باشيد اكثريت قريب به اتفاق داوطلبان هم نظير شما هستند و اين فقط مشكل شما نمي باشد 
• 
 يكي از عوامل مهم موفقيت در كنكور خونسردي است. توجه داشته باشيد:چيزي كه گذشت ديگر قابل دسترس نيست و از بابت آن نبايد اندوهگين شد.قسمتي از اضطراب هاي ما مربوط به اعمالي است كه در گذشته بايد يا نبايد انجام مي داديم.با غصه خوردن اطلاعات شما افزايش نمي يابد بلكه متاسفانه باعث مي شود از همان اطلاعات موجود خودتان هم نتوانيد استفاده نماييد.پس فقط به فكر زمان حال و آن چيزي كه در دسترس شماست باشيد
• 
 در روز كنكور سطح دانش شما با ديگران سنجيده مي شود ، اما دانش شما اضافه يا كم نمي شود پس جاي نگراني وجود ندارد.تنها عاملي كه مي تواند به شما لطمه جدي بزند اين است كه در اثر اضطراب نتوانيد آنچه را مي دانيد به روي كاغذ بياوريد و تنها عاملي كه مي تواند با همين سطح معلومات نتيجه را بهبود ببخشد و گوي رقابت را از رقيبان شما بدزدد، خونسردي است .

• 
 زمان انجام آزمون حدود 4 ساعت به طول مي انجامد . بعضي از داوطلبان بيش از يك ساعت و نيم نمي توانند در يك جا بنشينند و همين امر باعث مي شود بيش از حد احساس خستگي كنند و مفهوم سئوالات را به درستي درك نكنند. پس بايد يك جا نشستن و مطالعه كردن را بارها تمرين كرده باشيد.بدانيد اگر به قدرت تحمل مطلوب نرسيد در نتيجه با بر طرف كردن يك خستگي عضلاني ، زمان يك تست را از دست خواهيد داد .
• 
 قبل از كنكور تنظيم وقت را تمرين كنيد. تا در سر جلسه مرتبا به ساعت نگاه نكنيد .

 • 
فقط به موفقيتي كه در توان شماست فكر كنيد.افكار بيهوده باعث مي شود از حد واقعي خودتان هم كمتر نتيجه بگيريد .
 • 
به اين موضو عات فكر نكنيد: نتيجه كنكور-نظر و حرف و حديث ديگران-زحمات و هزينه هايي كه پدر و مادر متحمل شده اند-دروسي كه خوانده نشده- دروسي كه دوره نشده- دروسي كه فراموش شده- سطح درسي ديگر رقيبان
 • 
به اين موضوعات فكر كنيد: هر چه را كه بلد باشيد حتما جواب خواهيد داد- به بهترين نحو ممكن به سئوالات پاسخ خواهيد داد-چون مي دانيد چه قدر ميدانيد پس چيزي به نام استرس وجود ندارد( چون استرس از سر عدم اطمينان است)-پاسخ ها را جابه جا نخواهيد زد-تحليل نرفتن انرژي و پايداري تا پايان جلسه-حضور به موقع همراه داشتن تمام وسايل ضروري 
 • 
شايد به نظرتان برسد تمام مطالب را فراموش كرده ايد در صورتي كه اين چنين نيست.شما انبوهي از اطلاعات را در مغز خود دسته بندي كرده ايد كه نمي توان به يك باره همه آنها را به ياد آورد. اگر از تلقين هاي منفي ( همه چيز را فراموش كرده ام ) بپرهيزيد ، مطمئنا با قرار گرفتن در شرايط كنكور همه را به ياد خواهيد آورد .
در روزهاي پاياني از مرور مطالب خوانده شده خودداري كنيدو با تست زني دانسته‌هاي خود را محك بزنيد 
با فعاليت بدني به خود آرامش بدهيدو در روزهاي پاياني نيم ساعت از وقت خود را به ورزش‌هايي همچون پياده‌روي، نرمش و يا شنا اختصاص دهند. عدم پياده‌روي و تحرك از عوامل تشديد اضطراب مي باشد و بايد توجه كنيد كه در دوران امتحان و كنكور، تحرك جسمي، سبب شادابي و تقويت حافظه مي شود و از بروز خستگي پيشگيري مي‌كند .
خانواده‌ها فضاي خانه را آرام نگه دارند 
در يك هفته باقي مانده داوطلبان كنكور به اندازه كافي بخوابند 
كنكور تمام زندگي نيست و در صورت عدم موفقيت وقت براي جبران آن وجود دارد 
استراحت كافي به خصوص در اين دوران كه سيستم مغزي بطور مداوم در حال فعاليت است بسيار ضروري به نظر مي‌رسد، چرا كه خستگي و بي‌خوابي از عوامل عمده در كاهش توان يادگيري و در نتيجه افزايش استرس و نگراني است .

در روز كنكور :
*
ساعت از خواب بيدار شويد-نيايش با خدا-صبحانه كامل ميل نماييد- چند حبه قند يا چند عدد شكلات همراه خود داشته باشيد تا در سر جلسه با فاصله زماني ميل نماييد .( به منظور تامين انرژي لازم براي فعاليت هاي مغزي (
كارت ورود به جلسه و وسايل مورد نياز فراموش نشود .
بعد از ديدن سئوالات كنكور اگر تعدادي از سئوالات برايتان گنگ و نا مفهوم بود ، دستپاچه و نگران نشويد و بدانيد براي بسياري از داوطلبان وضع همين طور است.( كنكور سخت براي همه سخت است) در عوض بسياري از سئوالات را هم بلد هستيد.اتلاف وقت و انرژي ثمري ندارد به خود بگوييد من تا به اينجا سعي خود را نموده ام .اعتماد به نفس در سر جلسه كنكور حتي كار نيمه تمام را به پايان مي رساند .
 • 
در شب و روز قبل از كنكور به هيچ وجه مطالعه نكنيد .
 • 
تا72 ساعت قبل از كنكور فقط يك مرور گذرا به نكات علامت زده شده نماييد .
 • 
شب آزمون حدود ساعت 9 تا 10 با آرامش به رخت خواب برويد. برنامه مطالعاتي، كم خوابي، صحبت با رقيبان سيستم عصبي شما را به هم مي ريزد .
 • 
شب كنكور شام سبك ولي در عصر روز قبل يك عصرانه مقوي ميل نماييد .
داوطلب بايد پاسخ سوال را منحصرا با مداد سياه پر رنگ پر كند و از زدن هاشور، ضربدر، نقطه چين و ... خودداري كند، همچنين اگر در صحت گزينه‌اي اشتباه كرده، آن را كامل پاك كرده و سپس گزينه درست را وارد كند 
تعداد دفترچه‌هاي سوال در هر آزمون و زمان پاسخگويي آن مشخص شده است .


:: موضوعات مرتبط: درسی , پیش دانشگاهی+کنکوری ها ,
:: برچسب‌ها: به كنكور نزديك شديم! چه بايد كرد؟ , کنکور ,



مطالب مرتبط با اين پست



میتوانيد نظر خود را بنويسيد

نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
کد امنیتی :
کد امنیتی
رفرش