پرشيا بوک
شنبه 29 اردیبهشت 1403
پيغام مدير :

با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامی، خوش آمدید. لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياری کنيد.

به بزرگترين مرجع دانلود کتاب، سايت پرشيا بوک خوش آمديد...

بازديد : 497
نويسنده : Admin

 توضيحات :

 

در طول اعصار متمادی فهرست مختلفی از عجایب ساخته دست انسان و شگفتی های طبیعی گرد آوری شده است. عجایب هفتگانه جهان باستان، قدیمی ترین فهرست کشف شده از سازه های ساخت بشر بشمار می آید و اساس کتاب راهنمای معروف یونانی ها به نام “غیبگوی بینا” بود. عدد هفت در این لیست به خاطر اعتقاد یونانی ها به جادویی بودن این عدد است.

 

 

 

برای خواندن فهرست عجایب جهان به ادامه مطلب مراجعه کنيد ......

عجایب هفتگانه جهان باستان

نظریه پردازان معتقد اند که اولین هایی که فهرست عجایب جهان باستان را تهیه کردند ، هرودوت تاریخ نویس شهیر یونانی (۱۲۵ الی ۱۸۱ سال قبل از میلاد) و کالیماکوس رئیس کتابخانه اسکندریه (۲۱۰ الی ۳۰۵ قبل از میلاد) بودند. در حدود سال ۱۴۰ قبل از میلاد آنتی پاترِ سودانی نیز به صورت ساختار شعری آثار مورد بحث را توصیف کرد. کل آثار ذکر شده برگرفته از اسطوره های تمدن بزرگ باستان میباشد که در زیر میتوانید این لیست را مشاهده نمایید :
 
 
هرم بزگ جیزه – مصر
باغهای معلق بابل – عراق
مجسمه زئوس در المپیا – یونان
غول رودس – یونان
فانوس دریایی اسکندریه – مصر
آرامگاه هالیکارناسوس – ترکیه
معبد آرتمیس – ترکیه
===============================================================
عجایب هفتگانه قرون وسطی
 
در طول تاریخ ، بشر علاقمند به نشان دادن شگفتی ها و عجایب عصر خود میباشد . در طی قرون وسطی عجایب زیادی توسط بشر ساخته شده بود که بسیار مجذوب کننده مینمود ، بنابراین بسیاری از تحصیل کرده ها و فلاسفه نیاز به توجه نمودن به تمدن کلاسیک یونان و روم داشتند تا بتوانند با به یاد آوردن بخشی از شکوه و جلال گذشتگان نیاز کنجکاوی خود را تامین کنند . بسیاری از این فهرست ها خیلی زودتر از قرون وسطی ساخته شده است . لیست اصلی بیش از هفت آثار شگفت انگیز میباشد که این آثار ، به عجایب قرون وسطی معروف اند . اما تا قرن شانزدهم به شهرت کنونی نبودند و لیست مذکور شامل :

ارگ قاهره – مصر
کلونی ابی – فرانسه
کلیسای جامع الی – انگلستان
دیوار بزرگ چین – چین
ایا صوفیه – ترکیه
کامل الشکوفه – مصر
برج پیزا – ایتالیا
برج نانجینگ – چین
کولوسئوم روم – ایتالیا
استون هنج – انگلستان
تاج محل – هند
================================================================================
عجایب هفتگانه جدید
 
در سال ۲۰۰۱ سازمانی بین المللی تاسیس شد که اختصاصا روی عوامل مختلف و مرتبط با حفظ و نگهداری از بناها و بازسازی آنها فعالیت میکرد. این سازمان در سال ۲۰۰۷ مسابقه اینترنتی با نام عجایب هفتگانه جدید را چه میدانید، برپا کرد. شرکت کنندگان میتوانستند با مراجعه به سایت شرکت و اعلام نظر خود در مسابقه شرکت کنند. سرانجام در ژانویه ۲۰۰۷ مهلت نظرسنجی به پایان رسید و نتیجه آن به شکل زیر رقم خورد :
 
 
چیچن ایتزا – مکزیک
مسیح نجات دهنده – برزیل
دیوار بزرگ چین – چین
ماچو پیچو – پرو
پترا – اردن
کولوسئوم روم – ایتالیا
تاج محل – هند

:: موضوعات مرتبط: جغرافیایی , علمی و هنری ,
:: برچسب‌ها: فهرست عجایب جهان , عجایب هفتگانه جهان باستان , عجایب هفتگانه قرون وسطی , عجایب هفتگانه جدید , هرم بزگ جیزه – مصر , باغهای معلق بابل – عراق , مجسمه زئوس در المپیا – یونان , معبد آرتمیس – ترکیه , ارگ قاهره – مصر , استون هنج – انگلستان , تاج محل – هند , دیوار بزرگ چین – چین , چیچن ایتزا – مکزیک , کولوسئوم روم – ایتالیا , مسیح نجات دهنده – برزیل ,



مطالب مرتبط با اين پست



میتوانيد نظر خود را بنويسيد

نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
کد امنیتی :
کد امنیتی
رفرش