پرشيا بوک
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پيغام مدير :

با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامی، خوش آمدید. لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياری کنيد.

به بزرگترين مرجع دانلود کتاب، سايت پرشيا بوک خوش آمديد...

بازديد : 705
نويسنده : Admin

توضيحات :

 

با فرا رسیدن عید نوروز رغبت درس خواندن هم در بعضی از دانش‌آموزان کم‌تر می‌شود ولی ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست و حساب‌شده به اهداف خود برسیم. همه‌ی دانش‌آموزان چه قوی چه ضعیف، در یک یا چند درس یا مبحث مشکلاتی دارند که در طول ترم نتوانسته‌اند در آن مباحث وقت بگذارند؛ همه دانش آموزان احساس می کنند مباحثی را فراموش کرده اند. دوران طلایی نوروز فرصت خوبی است تا این مشکلات را حل کنید. ما در این پست در مورد برنامه ریزی درسی نوروز را به شما آموزش می دهیم.

 

 

 

برای دانلود فیلم آموزش روش برنامه ریزی درسی به ادامه مطلب مراجعه کنید........


 

شاید اولین سوال شما این باشد:

 

چرا در نوروز درس بخوانیم؟

می‌خواهید درس‌های نیم سال اول را دوره کنید.

 

در درس‌ها مشکلی دارید که برطرف نشده است.

 

می‌خواهید از همتایان خود سبقت بگیرید.

 

می‌خواهید در زمانی بخوانید که دیگران نمی‌خوانند.

 

می‌خواهید در امتحانات نیم سال دوم موفق شوید.

 

کنکوری سخت کوش هستید و می‌خواهید بهترین مطالعه را داشته باشید.

 

دوران عید کنکور

دوران عید به منزله ی یک ایستگاه است،ایستگاهی به منظور تجدید قوا،یادآوری،رفع اشکال و دسته بندی آموخته های طوطی وار و نامنظم.

بعد از چندین ماه درس خواندن به صورت پراکنده و تلاش برای رساندن خود به برنامه ی اتمام مباحث،حجم زیادی از اطلاعات در ذهن تلنبار شده که رفع اشکال نشده باقی مانده و جاهای مبهم بسیار دارد و در یک کلام اگر همین الان از ما کنکور گرفته شود،مسلما نتیجه ی مطلوب را نمی گیریم؛بعد ایام عید هم فقط سه ماه فرصت داریم که زمان نسبتا زیادی از آن را به خود اختصاص می دهد و فرصتی برای سبقت گرفتن از رقبا وجود ندارد چرا که همه در آن مدت سخت درس میخوانند؛ ولی مثل یک مسابقه ی دو،بهترین زمان برای سبقت گرفتن زمانی است که دیگران تلاش کمی از خود نشان میدهند،این یعنی به هوش بودننهایت استفاده کردن از ایام عید. خب اگه این مسائل دغدغه شما هم بوده پس باید بدونیم نوروز وقت سبق گرفتن است. اگر برای سبقت گرفتن آماده شدید حال در مورد برنامه های نوروزی بیشتر و کامل تر صحبت می کنیم:

 

 

 

بهترین مکان مطالعه در دوران عید

فضای خانه ها در دوران عید معمولاً به دلیل دید و بازدید ، شلوغ و نامناسب برای مطالعه است. بکوشید خود را عادت دهید تا بر اساس ساعت مطالعاتی که از پیش تعیین می کنید ، عمل نمایید. به این ترتیب که در اتاق خود بمانید و توجهی به رفت و آمدها نداشته باشید.

 

البته می توانید برای رعایت احترام ۵ دقیقه کنار میهمانان بنشینید و سپس بگویید: «عذر می خواهم که نمی توانم در کنار شما باشم. چون باید خود را برای کنکور آماده کنم.» و سپس به اتاق خود بروید.

 

 

 

کمال‌گرا نباشید

خیلی از دانش آموزان برای برنامه ریزی دوران طلایی نوروز فکر می کنند باید ۱۰۰% همه مطالب را کامل بخوانند و بارها نیز مرور کنند! ولی بهتر است کمی با منطق به مسئله بنگریم. فرصت در دوران نوروز کوتاه است و کسی بهترین نتیجه را می گیرد که با برنامه ای درس بخواند که بیشترین تاثیر را برایش داشته باشد. به جای آنکه همه مباحث را بخوانید مباحثی را بخوانید که بیشترین کمک را به شما می کند.

 

خواندن مباحث مهم تر

همه مباحث را نخوانید ! منظور از همه را نخوانید این است که همه را آن طور که قبلا می خواندید نخوانید. در فرصت محدود دوران طلایی نوروز شما باید به نحوی برنامه ریزی کنید که برای هر مبحث قدمی بردارید. برای مثال اگر در مبحثی بسیار قوی هستید فقط خلاصه هایتان را ۵دقیقه برای آن مبحث مرور کنید. اگر در مبحثی ضعف دارید و فکر می کنید مبحث مهمی است و ارزش آن را دارد که در نوروز و با توجه به فرصت محدود آن وقت کافی را برایش بگذارید، پس شاید لازم باشد آن مبحث را از کتاب و جزوه خودتان یک بار بخوانید و چند تست نیز بزنید. گاهی هم پیش می آید شما می بینید در مبحثی بسیار ضعف دارید و بودجه این مبحث در کنکور یک تست است و اگر شما بخواهید در دوران طلایی نوروز این مبحث را بخوانید از خواندن چندین مبحث مهم دیگر باز می مانید، پس بهتر است فعلا در دوران محدود نوروز از این مبحث بگذرید.

 

خلاصه امر: فرصت در نوروز محدود است، چیزی را بخوانید که بیشترین تاثیر را برای شما داشته باشد.

 

 

 

کلیت نوروز : خلاصه هل + تست زدن بسیار

سعی کنید در برنامه نوروزی بیشتر بر مرورهای سریع دروس تمرکز کنید و بیشتر وقت خود را برای تست زدن و مرور مباحث با تست بگذارید. دوستان خوبم، همیشه عادت کرده ایم که اول چندین بار مبحثی را بخوانیم و بعد به سراغ تست برویم. نترسید، مروری بر خلاصه ها داشته باشید، یا جزوه خود را به سرعت ورق بزنید و سپس شجاعانه به سراغ تست ها بروید. در نوروز سعی کنید زیاد تست بزنید. این رمز موفقیت شما در نوروز است.

 

 

 

مطالعه برای دروس عمومی با الگوی خاص

مطالعه درس های عمومی را دست کم نگیرید. به طورویژه روزانه نیم ساعت تا یک ساعت دربرنامه ی مرورو تست خودمی توانید دو تا سه درس عمومی داشته باشید.

 

برنامه درس خواندن برای دروس عمومی را در فیلم تصویری بعدی به صورت کامل آموزش داده ام . لطفا فمنتظر بمانید.

 

 

 

از چه منبعی برای مطالعه در نوروز استفاده کنیم؟

منابع مطالعاتی صحیح برای نوروز را در فیلم تصویری به صورت کامل آموزش داده ام . لطفا فیلم را مشاهده کنید.

 

برنامه ریزی درسی نوروز

تجربه نشان داده که در ایام نوروز حتی بهترین دانش آموزان نیز بدون برنامه منسجم نمی‌توانند به اندازه ای که باید از وقتشان استفاده کنند.

 

ابتدا دیدگاه خود رانسبت به تعطیلات نوروزی تغییر دهید یعنی اگر در سال های گذشته در ایام نوروز تفریح و مسافرت می‌کردید امسال باید بخش عظیمی از وقت خود را صرف مطالعه و مرور درس ها کنید.

 

چند پیشنهاد برای داشتن برنامه ای منسجم و واقع بینانه:

 

در این ایام می‌توانید ۲تا۳ برابر روز های قبل استفاده کنید. بنابراین بهتر است روزی ۸-۱۰ ساعت مطالعه نمایید.

 

سعی کنید روزی پنج درس مختلف را در برنامه خود قرار دهید تا مغز شما بتواند به راحتی مطالب آموخته شده را سازمان بندی نماید (سه چهارم ساعت مطالعه را به دروس اختصاصی و یک چهارم رابه مطالعه دروس عمومی اختصاص دهید).

 

قرار نیست در نوروز همه‌ی درس‌ها را بخوانید. آن‌ها را اولویت‌بندی و طبقه‌بندی کنید. مثلاً اگر در درسی ضعیف هستید بیش‌تر وقت بگذارید و درس‌هایی را که قوی هستید فقط مرور کنید و تست بزنید. نوروز فرصت مطالعاتی برای مرور و جمع‌بندی درس‌هایی است که تا کنون خوانده‌اید، یعنی پیش ۱ و پایه.

 

روش برنامه ریزی در ایام نوروز را در فیلم تصویری به صورت کامل آموزش داده ام . لطفا فیلم را مشاهده کنید.

 

 

دانلود فیلم 

حجم: 21 مگابایت

زمان: 18 دقیقه

منبع: سایت مکتبستان


:: موضوعات مرتبط: درسی , پیش دانشگاهی+کنکوری ها ,
:: برچسب‌ها: فیلم آموزش روش برنامه ریزی درسی نوروز – دکتر کاویانی , فیلم آموزش روش برنامه ریزی , فیلم آموزش روش برنامه ریزی درسی , دکتر کاویانی , آموزش روش برنامه ریزی درسی , روش برنامه ریزی , برنامه ریزی , روش برنامه ریزی در نوروز ,



مطالب مرتبط با اين پست



میتوانيد نظر خود را بنويسيد

alimousavirad در تاريخ : 1395/12/21 - - گفته است :
دانلود نمیشه!
پاسخ :
سلام
لینک ها حذف شدن باز دوباره آپلود میکنم .

نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
کد امنیتی :
کد امنیتی
رفرش